torsdag 24. mars 2011

Aura....

I dag har jeg vært hos fotsoneterapeuten Liv som jeg har besøkt jevnlig hver tredje måned de siste to årene. Det er egentlig litt merkelig for hver gang jeg kommer dit så har det skjedd så mye nytt i livet mitt og det kjennes ut som om tid og sted alltid er forutbestemt. 
For tiden er det litt kaos i hodet mitt, mange beslutninger skal taes og jeg har vanskelig for å ta beslutningene. Jeg bruker sinnsykt mye energi på å bekymre meg og ser mer eller mindre alltid ting i ytterste konsekvens. Mon tro hva det er godt for....... Det er i allefall noe jeg skal lære av dette, det er jeg helt sikker på!
I dag leste Liv auraen min. Dette er helt nytt for meg så jeg satt spent og hørte på hva hun kunne fortelle.
Utifra hennes beretning har jeg litt og øve på fremover. Jeg fikk i oppgave å begynne å meditere - for å balansere høyre og venstre hjernehalvdel og holde fokus på en bestemt farge under meditasjonen.
Jeg fikk oppgitt en boktittel som jeg skal lese (har allerede bestilt boken) Så det ble litt hjemmelekser til neste gang. Vi møtes igjen i juni en torsdags morgen.

Jeg googlet aura på nettet og dette fant jeg om følgende emne:

Aura
Alle mennesker har en aura, auraen er det energifeltet som omgir kroppen din, og ligger i flere lag. Et aurabilde viser den fysiske og psykisketilstanden din akkurat i det øyeblikket bildet blir tatt, også tankene dine både de bevisste og ubevisste virker inn på fargene i auraen. Holdningene dine både positive og negative gir også utslag.
Hvordan disse fargene er plassert og hvilke farger som viser seg forteller hvilke energier du bruker. Hver farge har sin egen energifrekvens og fargene har innvirkning på alle de fire kroppenevåre, hver på sin måte.Derfor er det viktig at vi tenker på hvilken situasjon vi er i og bruker farger som passer til der vi er. Hver farge har sin generelle betydning men nyansen spiller inn. Også plassering, intensitet og til og med hvilken fasong fargen har i aura feltet må man ta med i tolkingen.
Fargenes generelle betydning:
Alle farger i fargespekteret tyder på forskjellige egenskaper og kvaliteter.
Rødt: Er fargen på vitalitet og fysisk helse. Det er aktivt og dynamisk energi som skaper utfordringer. Røde mennesker viser følelser, kraft og vilje, men også sinne og aggresjon. Lidenskap og drifter er viktige og sterke røde energier.
Oransje: Er en farge energi som kombinerer tanke og aktiv kreativitet. Det er en kunstnerisk energi og den beste behandler energi, men den viser også en manglende evne til å ta ansvar for sitt eget liv. Den viser upålitelighet, sjalusi og misunnelse.
Gul: Forteller om intelligens og mental styrke. Med lys lett gul farge forteller den om livsglede og solskinnshumør. Med for sterk gul - brun farge forteller den om viljekontroll og egoisme.
Grønn: Er harmoni, balanse og sentrering. Den forteller om naturglede, vennskapsfølelse, sympati og kjærlighet. Mørk grønn forteller om manglende evne til å forandre seg og materialistisk avhengighet.
Blå: Forteller om indre ro, tillit, ansvarsfølelse og evner. I de fleste tilfeller forteller blått på den maskuline side at individets kreative kanal er åpen. Lys blå farge forteller om religiøsitet, ydmykhet og fromhet.
Indigo: Forteller om en stor indre tro på høyeste åndelig plan. Indigo viser også evnen til å overføre viten fra det ubevisste. Dette er mennesker som vet hva clairvoyance og intuisjon er, men den viser også mennesker som søker ensomhet for å finne sin egen balanse fordi de er usikre og engstelige sammen med andre mennesker.
Fiolett: Viser evnen til å åpne seg spirituell informasjon. Fiolett er fargen for åndelig kreativitet og kunstneriske evner. Med sterk fiolett bruker mennesker sin energi til følelser for seg selv isteden for en uegennyttig sak. fiolett farge kan også bety at man unngår konfrontasjoner og søker magiske, mystiske løsninger i stedet.
Hvitt: Betyr kontakt med en høyere bevissthet. Den viser at mennesket har en evne til å fokusere eller konsentrere sin energi rundt kroppen. Hvitt kan også vise stress, spenninger og flukt fra seg selv og livet.
Rosa: Viser universell kjærlighet og uselvisk tankegang.
Turkis: Forener den blå og grønne farge og viser på den maskuline side at menneske som uttrykker seg og ønsker å kommunisere hjerte til hjerte. På den feminine side betyr det et menneske som ønsker å uttrykke seg og fortelle om hva det har på hjertet.

 

Kontakt Irene på: i.engel@online.no
Irene Engelsgjerd©2010

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar