torsdag 24. september 2009

Torsdag og snart ukesslutt!

Kjøkkenet er et av rommene jeg trives best i♥ Der får jeg brukt den kreative delen av meg i form av kakebaking og matlaging.
I morgen blir det et lite innrykk av arbeidskarer som skal bidra med dugnadsarbeide og da må man jo ha mat på bordet! Vi ser frem til å få ferdigstilt garasjen og det skal dugnadsgjengen være med på å bidra med i morgen for da kommer det takstoler som skal settes på plass. Deretter skal de plateslåes og lektes for tilslutt å bekles med takstein. Du og du, det blir fint tenker jeg♥

Husfruen skal servere en stroganoffgryte basert på elg.
Kjøttet og løken er ferdig stekt og står og putrer på platen nå. Mørt kjøtt -mmmhh... det er vesentlig!!
I bakebollen har jeg smørt sammen en kringledeig. Det skal serveres til besøket som kommer senere i dag. Mamma meldte sin ankomst, hun skulle levere noen bøker til meg.
Da jeg fortalte det til jentene før de skulle gå til skolen i dag så foreslo de at jeg skulle bake ei kake. Mamma hadde bursdag 16. september og det har vi ikke feiret enda så det gjør vi altså litt senere i dag. Gaven er allerede innkjøpt så den skal pakkes etterpå.

I mellomtiden hvor gryten koker og deigen heves mixet jeg sammen en nøttemix.
Da tager man det man haver av nøtter, jeg bruker peanøtter, mandler, hasselnøtter og cashew. Putter det i pannen og "rister" de litt. Synes nøttesmaken blir mer fremtredende. Tilslutt tilsetter jeg rosiner. Yummi..yummi....
Rask og enkelt♥Her "ristes" de i noen minutter på høy varme, pass på å røre i blandingen slik at de ikke blir svarte!


Det blir som oftest litt mer enn planlagt så da lagrer jeg overskuddet i en nyinnkjøpt Tildaboks♥


Klar, ferdig, spis♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar