lørdag 5. juni 2010

Spahelgen som var....♥

Jeg har kun et ord som beskriver forrige helgs opplevelse og det er "fantastisk"!
Vi reiste avgårde med buss på fredag klokka 1000 og ankom Son klokka 1200.Lunsjen skulle først være klokken 1300 så vi fikk en time på brygga hvor vi satt og så på utsikten og koset oss!
Lunsjen bestod av kveite og laks og smakte helt utsøkt.
Etter lunsj var det tid for utforskning av sentrum:)
Det var ikke mange forretningene der men vi satte oss ned på en koselig fortauskafe. Det var så at vi ble sittende til syv om kvelden. Da var det en som kom på at vi skulle spise middag på hotellet klokka halv åtte så da fikk vi det brått litt travelt:)
Vi travet tilbake og hoppet inn i dusjen. Straks var vi klare for et nytt og fantastisk måltid. Jeg sier bare lammekarèt.... ohhhhlala!!
Etter endt middag var det sosialt samvær og litt før tolv var jeg i køya!
Lørdag så var det spatid for far og meg. Thomas hadde bursdag den 1.juni og dermed så var det ganske enkelt å finne en bursdagspresang til han dette året.
Klokken 1400 var det oppmøte på brygga og vi lurte spent på hva som skulle skje. Det vi hadde fått beskjed om i forkant var at vi skulle ta med oss forkle. 
Jeg var forberedt på at vi skulle fiske vår egen fisk og tilberede den til middag..... Så feil kunne jeg ta!
Når vi ankom brygga stod det 4 stykk 40 fots seilbåter klare! Vi skulle deles inn i fire lag og seile regatta!
Skip-ohoi!!! Så moro!
Når regattaen så var ferdig var det tid for middag. Da la vi til ved Saueholmen og i naustet var det dekket på til den herligste middag! Jeg digger sjømat og kunne overlevd kun på det så det passet meg suverent!
Krabbe, sjøkreps, blåskjell, reker og mere til. Detta var skikkelig nytelse.
Vi forlot Saueholmen ved ti-tiden. Da var det blitt så kjølig så da fraktet motorbåten oss over til hotellet.
Det tok ikke lange stunden før jeg var klar for sengen igjen:)
Søndag spiste vi en deilig frokost og avgang fra Son var klokka 1200. 
Takk for en fantastisk helg!
Bildet er tatt fra balkongen vår.
Her er vi klare for startskuddet!
Saueholmen
Bildet er tatt fra bryggen på Saueholmen. Hotellet ligger i front.

1 kommentar:

  1. Æsj...Synd att jeg ikke ble med!
    Neida! Dette så jo ut til å være et flott sted!
    Ser for meg jentetur dit. Noe skal vi vel feire snart?!
    Klem

    SvarSlett