mandag 2. november 2009

Hjembakt brød♥

Hjembakt brød
Vi bodde hos bestemor og bestefar i ca ett halvt år
i forbindelse med at foreldrene mine skilte seg.
I den tiden gikk jeg på Løken barneskole, siste halvdel av tredjeklasse.
En dag jeg kom hjem var gleden stor når bestemor hadde bakt brød.
Hun bakte ikke mye, strakk seg til brød - men jeg hjalp henne med årene, med julebakst og annet som hun hadde behov for innimellom.
Uansett, tilbake til brødet....
Jeg husker det som det var i går...
10 brødskiver stakk jeg ned i strupen i en alder av 9 år.
10 skiver med sjokoladepålegg.
Den gangen var ikke sjokoladepålegg på bokser, men på tuber...noe som har kommet igjen nå også.
Men den gang så var de på aluminiumstuber og ikke i plast.

Min bakeglede startet ved kjøkkenbenken hos min kjære bestemor. Hun lot meg alltid få slippe til med kopper og kar og hun ryddet opp etter meg når jeg var ferdig.
Tror den røde tråden i forbindelse med matlagningen ble skapt på hennes kjøkkenbenk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar