fredag 16. oktober 2009

Bestemor-minner♥

Bestemor-minner
Her skal jeg samle alle gode bestemorminner som dukker opp for meg til tider.

Når jeg la meg i går kveld.... eller rettere sagt klokka halv tolv så fikk jeg ikke sove...tankene vandret ... helt tilbake til tidlig i barndommen. Jeg kom til å huske bestemoren min som kom på besøk til oss på Lørenskog. Jeg bodde nemlig der som liten. Hun kjørte buss fra Fosser til Lillestrøm for deretter å skifte buss til Lørenskog.
Dette er nok det aller første konkrete minnet jeg har av henne.Jeg tenker at jeg var en 3-fire år.
Det som var spesielt med besøket var at hun kom med et handlenett i hånden.. og det var ikke hvilket-som-helst innhold. Der hadde hun en liten schæfervalp til alles store overraskelse! Såvidt jeg kan huske så har de hatt hund  i alle barndomsårene mine, og det var alltid stas å reise på besøk. Hadde man ikke noen venner å være sammen med så hadde man i allefall hunden. Det finnes et bilde et sted... hvor jeg sitter på steintrappa på Fosser og mater hunden med kyllinginnmat. Bestemor lagde alltid det beste. Hun kjøpte frossen kyllinginnmat og trakk det på ovnen, avkjølte og serverte hunden. Det som hører med til historien er at jeg ga hunden mat fra hånden... og så puttet jeg litt i min egen munn.....Vi var gode venner vi to, Arrow og jeg.
Når Arrow ble eldre så ble det en etterspurt hund fra lensmannskontorets side. Det var en hund det stod høy respekt av.

♥Dette er et godt minne å ta vare på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar