onsdag 7. desember 2011

Advent♥

Da er vi straks fremme ved 3.søndag i advent og vi har såvidt startet med juleforberedelser. Adventstid og jul er den beste tid på året!! Da senker roen seg og vi koser oss inne hver eneste kveld, enten alene eller sammen med gode venner. I morgen er det duket for julebord og det gleder vi oss til. Jeg sitter og reflekterer over hva advent betyr.... og for meg så ligger det mye i ordet "nedtelling". Nettopp, ungene har adventskalender med 24 luker. Det er jo forholdsvis konkrete greier med nedtelling til julaften. Ventetid, dukker også opp i hodet mitt her jeg sitter... og vi venter på jul. Det jeg derimot ikke nødvendigvis tenker så mye på er at Jesus ble født på julaften, og det er nettopp derfor vi feirer jul. Vi er opptatt av tradisjoner og glemmer hvorfor de oppstår. Noen ganger er det greit å tenke igjennom hvorfor og hvor tradisjonene oppstod uten og nødvendigvis legge så altfor mye vekt på det.
I dag skal jeg bruke tiden på å lage julekort. Det er utrolig koselig, men tar mye tid. Uansett, det mottaker skal vite er at jeg har brukt av min tid på juleoppmerksomhet til akkurat den kortet er adressert til. Om det ikke er en julegave av økonomisk verdi så ligger det omtanke og kjærlighet bak kortet.
Ønsker dere alle med dette en fortsatt fin adventstid♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar