mandag 23. november 2009

Hjemmelaget karamellpudding♥

Etter å ha vært en time på skolen i fjerde klasse i dag, beregnet og bestilt mat til julebordet til Amm, solet meg og gjort noen ærender, så dro jeg hjem.
Fikk over meg at møbler måtte flyttes på og justeres littegrann....
Det var akkurat som om noen hadde satt ei sprøyte med energi i baken på meg:)
Herlig, når man får så mye energi og lyst.
Da kan jeg entre verden med storm har jeg funnet ut!!...tok kanskje litt i der, men det kjennes
som om ingen kan målbinde deg, veitu!!

Og så... fikk jeg så lyst på hjemmelaget karamellpudding!
Nå er det ett år siden sist jeg laget det... Tradisjonen tro, så blir det til jul... men i år, blir det litt før jul.
Åhh, som jeg gleder meg til å smake på den i morgen. Nå står den i vannbad i stekovnen og godgjør seg.

Deler herved oppskriften med dere som er fysen på noe godt:

Hvis den ikke er lesbar, send en melding så skal jeg sende deg oppskriften!


De viktigste ingrediensene. Melk og fløte, litt sukker og vaniljestang skal kokes opp.


Resten av sukkeret smeltes i formen i stekeovnen på 180 grader.
Følg med så den ikke blir brent.


Her er melkeblandingen... eller skal jeg si fløteblandingen... som står til avkjøling.


Siler melkeblandingen, deretter siler jeg eggeblandingen oppi melkeblandingen.. rører forsiktig.


Nå er sukkeret smeltet...


Og fordelt jevnt utover formen.


Hell da fløte, melk/eggeblanding over i formen og sett den i vannbad
og inn i stekeovnen.


Stekes i 1,5 time på 110grader..

Deretter avskjøles den i kjøleskapet til dagen etter.
Så i morra... da velver jeg den og selvsagt.... smaker på den:)
Bilde kommer hvis jeg husker på det.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar