onsdag 11. november 2009

Bestemor og "Suomi"♥

Jeg så på studio 5 i går kveld etter at jeg hadde lagt meg
og mintes nok en gang min kjære bestemor.
Det var Eli Hagen som snakket om "suomibryting"... Det var selvsagt sumobryting hun mente, men var ørlitegrann begrepsforvirret...

Nettopp suomi, fikk meg til å tenke på bestemor
når hun for mange år siden fikk spørsmål om hva hovedstaden i Finland var.
- Suomi sa hun, som om det var den mest naturligste ting i verden.

Vi har ledd godt av den historien i mange år etterpå. Det var godt hun tok det på en pen måte, for noen kunne jo faktisk ha følt seg "støtt" av reaksjonen vi hadde den gang.
Uansett, jeg har lagret den som et godt og koselig minne i "minnearkivet" mitt.
Varme tanker går til bestemor!
♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Ha ha! Min mormor var så forvirret da vi ba henne skru av tastelåsen på mobilen hennes!Hun hadde nemlig aldri fått med noen nøkkel!

    SvarSlett
  2. Det er ikke bare, bare med disse nymotens greier:)
    Jeg fant mye fint på unik....

    SvarSlett