lørdag 10. oktober 2009

Søndag♥

Hmmm... noen dager siden sist jeg skrev på bloggen min nå...
Våknet tidlig i dag.... litt over seks og har ligget i sengen og latt tankene flyte. Forrige uke var jeg noen dager på skolen, og du - så givende!!
Jammen skal det sies at det er mange forskjellige individer på et og samme sted, og alle har ulike behov. Det å fylle en lærer-rolle, da skal man være sitt ansvar bevisst, det er i allefall helt sikkert. Så jeg beundrer de som tar seg av ungene våre i skolehverdagen.

Jeg lurer på hvor respekten har blitt av?!?

Jeg skjønner imidlertid at et læreransvar ikke helt er mitt domene. Det tar veldig mye energi for det er alltid noen i mer eller mindre grad i en gruppe som trenger ekstra oppmerksomhet, og vedkommende får det stort sett også på bekostning av de andre elevene. Hva med å bevilge flere ressurser til skolen? Gi de som har krav og behov - det lille ekstra?
Hvordan skal fremtiden bli hvis elevene ikke blir tatt på alvor allerede fra 1.klasse av??!

Derimot så kunne jeg fint trivdes i en rolle til den som trenger det lille ekstra. Den som av en eller annen grunn trenger litt tilrettelagt enten det være seg undervisning eller bare det å ha en voksen å snakke med. Gi vedkommende følelsen av å bety noe, at vedkommende er viktig!

Hmmm....det er mange tanker som surrer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar